Z NAMI POZNACIE
CIEKAWSZĄ STRONĘ MIASTA
UKRYTĄ POMIĘDZY MUZEAMI
I ZABYTKAMI KRAKOWA!

Kursy i szkolenia

Kurs dla animatorów zajęć edukacyjnych w zakresie turystyki kulturowej

Kurs skierowany jest osób zainteresowanych sztuką i historią Krakowa, a zwłaszcza do studentów lub absolwentów historii sztuki, historii, polonistyki, kulturoznawstwa, pedagogiki, itp. Umożliwia prowadzenie zajęć dla dzieci i młodzieży w zakresie turystyki kulturowej, według programu KRAKOWSKIE HORYZONTY - AKTYWNE POZNAWANIE ZABYTKÓW I HISTORII KRAKOWA, polegającym na upowszechnianiu kultury i sztuki oraz wprowadzaniu w świat tradycji i historii.

Zapraszamy osoby zainteresowane pracą z dziećmi i młodzieżą, pod warunkiem, że są także: pełnoletnie i legitymujące się przynajmniej świadectwem maturalnym; szczególnie zainteresowane historią, sztuką i kulturą Krakowa; kreatywne, otwarte i przyjacielsko nastawione do świata i ludzi; pogodne i życzliwe, a jednocześnie stanowcze i odpowiedzialne.

 (60 godzin - zajęcia prowadzone będą w systemie weekendowym – 4 spotkania)

Cena kursu: 500 zł

(możliwe 2 raty)

- na maila:  a.m.rzonca@gmail.com

- przez formularz kontaktowy na stronie akademiazakowska.pl

- lub telefonicznie 515 076 126 lub 12 635 40 70 (w godz. 14.00-18.00)

maj-lipiec 2021 lub/i  wrzesień-październik 2921

 

Program

  • udział w grze rekreacyjnej (zajęcia praktyczne).
  • merytoryczne i metodyczne założenia programu upowszechniania kultury, sztuki i historii Krakowa (zajęcia metodami aktywizującymi)
  • historia sztuki i kultury w oparciu o zabytki Krakowa (zajęcia metodami aktywizującymi)
  • merytoryczne i metodyczne założenia prowadzenia zajęć aktywizujących
  • zasady prowadzenia aktywnych i bezpiecznych zajęć w terenie (zajęcia praktyczne)
  • jak przygotować scenariusz i materiały do zajęć (zajęcia teoretyczno-praktyczne)
  • prowadzenie aktywnych zajęć w terenie z wykorzystaniem merytorycznych i metodycznych założeń programu upowszechniania kultury, sztuki i historii Krakowa (zajęcia teoretyczno-praktyczne)
  • wykład specjalistyczny dostosowany do potrzeb grupy szkoleniowej.

Warunki ukończenia:

- udział w 90% zajęć

- odbycie praktyk przy 3 sesjach prowadzonych w terenie

- przygotowanie scenariusza zajęć wraz z materiałami

Uwaga: kurs  umożliwia prowadzenie zajęć wg autorskich programów w oparciu o umowę o dzieło lub zlecenie.


KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW I NAUCZYCIELI – 11 X 2018 r.

ODKRYWANIE WOLNOŚCI - DOŚWIADCZANIE NIEPODLEGŁOŚCI.

Teoretyczne i praktyczne inspiracje do kreowania odpowiedzialnych postaw oraz twórczych działań

11 listopada 2018 r. w całym kraju odbyła się konferencja związana z uroczystościami związanymi ze 100-leciem odzyskania przez Polskę niepodległości. Konferencję przygotowana z inicjatywy działającej w Krakowie Grupy Regionalnej Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta,  miała na celu:

  • Ukazanie komplementarności wartości, celów i strategii współczesnej pedagogiki.
  • Przedstawienie zasad i przykładów wykorzystania nowatorskich koncepcji pedagogicznych jako inspiracji do realizowania niekonwencjonalnych form edukacji patriotyczno-obywatelskiej w kontekście ochrony dziedzictwa kulturowego i historycznego Małopolski.
  • Prezentację skuteczności aktywnych i nowatorskich strategii przy wprowadzaniu tematyki regionalnej, patriotycznej i obywatelskiej do edukacji dzieci i młodzieży (zwłaszcza w odniesieniu do obchodów jubileuszu 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości)

Głównym założeniem konferencji było dotarcie do dyrektorów i nauczycieli historii, wiedzy o społeczeństwie, edukacji wczesnoszkolnej, wychowawców świetlic szkolnych ze szkół podstawowych z województwa małopolskiego, aby za ich pośrednictwem rozwijać wśród dzieci i młodzieży kompetencje kulturowe oraz świadomość aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozbudzać pasje poznawcze uczniów małopolskich szkół.

Konferencja odbyła się 11 października 2018 r. w Urzędzie Miasta Krakowa przy pl. Wszystkich Świętych (w Sali Obrad). Dla uczestników i gości konferencji przygotowane zostały materiały dydaktyczno-informacyjne oraz certyfikaty.  

Program obejmował wykłady, prezentacje i warsztaty, które poprowadzili zaproszeni eksperci reprezentujący m.in. Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Studium Pedagogiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego, Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius, Centrum Młodzieży im. Henryka Jordana w Krakowie, Akademię Żakowską, Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta, Stowarzyszenie Szersze Horyzonty.

Konferencja umożliwiła poznanie :

  1. najnowszych kierunków badań nad obszarami pedagogiki, które w szczególny sposób odnoszą się do zagadnień wolności myślenia w zakresie twórczego, aktywnego i odpowiedzialnego działania, bowiem PANEL I pt. „ODKRYWANIE WOLNOŚCI” obejmował prezentację następujących tematów: a) Idea myślenia krytycznego i odpowiedzialnego działania w kontekście kształcenia postaw patriotyczno-obywatelskich, b) Umysł jako „przedmiot” i „przestrzeń” oddziaływań edukacyjnych - współczesne kierunki pedagogicznych badań i realizacji, c) Rozwijanie twórczej aktywności życiowej a postawy pro społeczne i pro obywatelskie, d) Między teorią a praktyką – rola refleksyjnego nauczyciela.
  1. ciekawych rozwiązań dydaktyczno-metodycznych do wykorzystania w ramach edukacji patriotyczno-obywatelskiej i regionalnej. Podczas PANELU II pt. DOŚWIADCZANIE NIEPODLEGŁOŚCI  ukazano sposoby na aktywne poznawanie zagadnień historycznych podczas prezentacji następujących tematów: a) Rocznica odzyskania niepodległości – wyzwania dydaktyczne, b) Zastosowanie gry miejskiej w propagowaniu wiedzy patriotyczno-obywatelskiej, c) Muzealne zajęcia aktywizujące – nowe tropy edukacji historycznej oraz  d) 120 minutowych zajęć warsztatowych obejmujących mini grę terenową (ok. 80 min.)  i  zwiedzanie Muzeum UJ Collegium Maius (ok. 40 min)
  1. aktywnych i nowatorskich strategii pedagogicznych i wychowawczych, które zostały zaprezentowane w PANELU III pt. „INSPIRACYJNE KONTEKSTY TWÓRCZYCH DZIAŁAŃ”: a) Wdzięczność i pamięć – rola wybitnych profesorów UJ w dążeniu do odzyskania, i umacniania niepodległości Polski, b) Edukacja regionalna - jej rola w budowaniu postaw patriotycznych i tożsamości, c) Różnorodność metod i form edukacyjnych inspirujących do działania – przykłady dobrych praktyk, propozycje projektów, konkursów i zajęć.

 

 

ZamknijNa tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.