Projekty

REGULAMIN GRY MIEJSKIEJ

KRAKOWSKA GRA KLIMATYCZNA

I. ORGANIZATOR

Organizatorem wydarzenia jest AKADEMIA ŻAKOWSKA, działająca w ramach Spółdzielni Socjalnej KAMPU, która realizuje zadanie w ramach Programu „wESpół – wspieramy ekonomię społeczną” finansowanego przez UBS i koordynowanego przez ROPS w Krakowie i MFES.

II. CELE

  1. Uwrażliwienie na problemy ekologiczne i klimatyczne świata oraz problemy jego mieszkańców związane ze zmianami klimatycznymi.
  2. Poszukiwanie różnych śladów wpływów „klimatycznych” na zabytkowe zasoby Krakowa.
  3. Ukazanie Krakowa jako miasta otwartego na różne formy radzenia sobie z zanieczyszczeniami powietrza oraz miasta pełnego inicjatyw nastawionych na wprowadzanie idei zrównoważonego rozwoju.
  4. Poznawanie miejsc mających znaczenie dla poprawy klimatu w mieście.
  5. Rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności obserwacji miejsc i ludzi oraz promowanie postaw zdobywania wiedzy w różnych okolicznościach czasoprzestrzennych.
  6. Obudzenie w uczestnikach ciekawości i aktywności, a także drzemiących w nich możliwości – przekraczanie własnych ograniczeń.

III. CZAS I MIEJSCE

  1. KRAKOWSKA GRA KLIMATYCZNA odbędzie się dnia 20 września 2024 r. na obszarze Starego Miasta oraz Grzegórzek (w części historycznej dzielnicy Wesoła).
  2. Rozpoczęcie gry:
  • Punkt startu: Kraków, Plac o. Adama Studzińskiego (przy kościele św. Idziego w pobliżu Wawelu)
  • Godzina startu: 9.00 – 9.45.
  1. Zakończenie gry:
  • Meta: usytuowana będzie w okolicach ul. Kopernika (od strony Ronda Mogilskiego).
  • Godzina zakończenia: 12.30 – 13.15.
  1. Gra terenowa odbędzie się niezależnie od warunków pogodowych.

IV. UCZESTNICY

  1. Do gry zaproszeni są uczniowie z klas IV-VI szkół podstawowych.
  2. Z danej placówki (szkoły) można zgłosić dowolną ilość zespołów, jednak MUSI być spełniony warunek integracyjny z uczniami migranckimi (np. grupa mieszana polsko-ukraińska lub taka sama ilość grup polskich i ukraińskich)
  3. Każdy zespół w trakcie gry musi być pod stałą opieką oddzielnego dorosłego opiekuna/nauczyciela.

V. REJESTRACJA

  1. Zapisy prowadzone są przez Internet. Zgłoszenia należy przesyłać na adres e-mail:akademiazakowska.edu@gmail.com. Zgłoszenie powinno zawierać następujące dane:
  • numer i/lub nazwę szkoły oraz jej adres,
  • nazwisko nauczyciela/opiekuna (osoba dorosła),
  • adres e-mailowy i telefon kontaktowy nauczyciela/opiekuna,
  • liczbę uczniów w zespole (zespół może liczyć od 4 do 6 uczniów),
  • informację czy zespół jest:

………… grupą mieszaną polsko-ukraińską (powinno to być 50%/50%),

………… grupą polską

………… grupą ukraińską.

  1. Zgłoszenia będą przyjmowane do 16 września 2024 r. lub do wyczerpania limitu miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.

VI. UDZIAŁ W GRZE

  1. Udział w grze jest bezpłatny oraz dobrowolny.
  2. Każdy zespół składa się z minimum 4 a maksymalnie z 6 osób.
  3. Przy odbiorze pakietu startowego nauczyciel/opiekun zespołu potwierdza, iż posiada zgody rodziców opiekunów prawnych) uczniów uczestniczących w grze na:
    • wzięcie udziału w grze na warunkach określonych w niniejszym regulaminie;
    • przetwarzanie przez organizatora danych osobowych uczestników w zakresie niezbędnym dla przeprowadzenia gry i ogłoszenia jej wyników (w związku z obowiązkami określonymi w art.13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016 r. L 119/1);
    • opublikowanie na łamach prasy i w mediach oraz na stronach internetowych organizatora zdjęć oraz nagrań z gry, na których znajduje się wizerunek uczestnika.

VII. PRZEBIEG GRY

  1. Istotą udziału w grze jest dotarcie w czasie jej trwania do jak największej ilości punktów zaznaczonych na mapie danej trasy, poprawnym wykonaniu jak największej ilości otrzymanych zadań oraz rozszyfrowanie hasła głównego (w punkcie końcowym), na podstawie rozwiązań zagadek /zadań/poleceń uzyskanych w trakcie przebiegu gry.
  2. Gra rozpoczyna się z chwilą odebrania pakietu startowego, który zawiera materiały niezbędne do udziału w grze oraz tzw. „kartę gry”.
  3. Odbiór pakietów startowych odbywać się będzie 20 września 2024 r. od godz. 9.00 do 9.45 w punkcie startu – Kraków, Plac o. Adama Studzińskiego (przy kościele św. Idziego w pobliżu Wawelu)
  • Każdy zespół otrzymuje jedną „kartę gry”.
  • „Karta gry” jest zarazem rodzajem instrukcji postępowania w trakcie gry.
  1. Miejsca punktów kontrolnych naniesione są na mapie trasy gry, którą uczestnicy otrzymują wraz z „kartą gry”.
  2. Zespoły pokonują trasę według wskazówek, które otrzymają w momencie startu oraz na kolejnych punktach trasy.
  3. Kolejność odwiedzania punktów kontrolnych na trasie gry jest określona w zasadach zamieszczonych w pakiecie do gry.
  4. W przypadku, gdy na wykonanie zadania na danym punkcie czekać będzie inny zespół, decyzja o szukaniu następnego punktu/zadania/ lub też o pozostaniu w kolejce należy wyłącznie do zespołu.
  5. Uczestnicy gry przemieszczają się po trasie pieszo, a gra toczy się w normalnym ruchu miejskim, dlatego zaleca się zachowanie szczególnej ostrożności podczas gry.
  6. Niedopuszczalne jest rozdzielanie się zespołu przez cały czas trwania gry, (na każdym punkcie kontrolnym musi się zgłaszać cały zespół, a w razie niezgodności zespół będzie mógł przystąpić do realizacji danego zdania dopiero wtedy, kiedy wszyscy jego członkowie znajdą się w punkcie kontrolnym).
  7. Jeżeli w trakcie gry, z przyczyn losowych zmieni się ilość osób w grupie lub grupa będzie musiała się wycofać, należy niezwłocznie poinformować organizatorów (telefonicznie – na numer podany w pakiecie startowym).
  8. Czas pomiędzy wykonaniem ostatniego zadania a końcem gry uczestnicy muszą poświęcić na dotarcie do punktu finałowego gry. Czas wykonania wszystkich zadań liczy się od momentu startu gry do momentu dotarcia do punktu końcowego i rozszyfrowania hasła głównego.
  9. W momencie zgłoszenia się w punkcie końcowym musi być obecna cała grupa, a na mecie trasy na uczestników czekać będą certyfikaty i upominki – niespodzianki.

VIII. BEZPIECZEŃSTWO I DODATKOWE WYMAGANIA

  1. Odebranie pakietu startowego stanowi równocześnie potwierdzenie przez opiekuna zespołu dobrego stanu zdrowia wszystkich uczestników i braku przeciwskazań do udziału w grze.
  2. Za bezpieczeństwo zespołu oraz przestrzeganie zasad gry i jej regulaminu odpowiada zgłoszony opiekun/nauczyciel.
  3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo osób uczestniczących w grze.
  4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za poniesione przez uczestników gry straty, zguby lub wypadki.
  5. Organizator nie zapewnia opieki medycznej ani ubezpieczenia dla osób uczestniczących w grze.
  6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zachowania uczestników w czasie trwania gry, mogące naruszyć porządek publiczny lub dobra osobiste osób trzecich. Organizator nie jest stroną między uczestnikami, a osobami trzecimi, których dobra mogą być naruszone przez uczestników gry.
  7. Każdy zespół musi posiadać sprawny telefon komórkowy, którego numer został zgłoszony do organizatorów (wpisany na listę startową).

 IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Udział w grze oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
  2. Regulamin gry dostępny będzie do wglądu w punkcie startowym.
  3. W kwestiach dotyczących przebiegu gry, nieprzewidzianych niniejszym regulaminem, głos rozstrzygający należy do organizatorów.
  4. Organizatorzy zastrzegają, że miejsce jak również program gry może ulec zmianie lub odwołaniu z powodu niebezpiecznych zjawisk atmosferycznych, drogowych, siły wyższej oraz innych okoliczności, na które nie mają wpływu, w szczególności zagrażające zdrowiu lub życiu uczestników gry. Organizatorzy w takiej sytuacji nie ponoszą odpowiedzialności za niezgodność organizacji gry z ofertą.
  5. Decyzje Organizatora, podjęte w czasie gry są ostateczne i nie podlegają odwołaniu.
  6. W przypadku wystąpienia w czasie gry sytuacji wątpliwych lub sprzecznych, dotyczących jej przebiegu, uczestnicy mogą skontaktować się osobiście lub telefonicznie z organizatorem gry. Kontaktowy numer telefonu zostanie podany w chwili rozpoczęcia gry w punkcie startowym.

X. PRAWA UCZESTNIKÓW W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

  1. Uczestnicy gry posiadają prawo do:
  • żądania od Administratora Danych Osobowych (Akademia Żakowska/KAMPU Spółdzielnia Socjalna) dostępu do swoich danych osobowych, otrzymania kopii swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, jeśli nie życzą sobie Państwo, abyśmy przetwarzali Państwa dane na postawie uzasadnionego interesu,
  • w razie uznania, że dane są przetwarzane z naruszeniem prawa – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  1. Pozostałe informacje
  • Dane osobowe pozyskane w trakcie rekrutacji do gry (zgłoszenie, lista startowa) nie podlegają zautomatyzowanemu profilowaniu.
  • Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do uczestnictwa w grze bądź nawiązania kontaktu na linii uczestnik- organizator. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe skorzystanie z tych działań.
  • Podane dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, ani nie będą przekazywane organizacjom międzynarodowym.
  • W sprawie przetwarzania danych osobowych można się skontaktować drogą e-mailową akademiazakowska.edu@gmail.com lub telefoniczną: 511 727 104.

ZASADY UDZIAŁU W WYDARZENIACH PROJEKTOWYCH  „KRAKOWSKIE KLIMATY”

realizowanego w ramach programu „wESpół – wspieramy ekonomię społeczną” 2024

Informacje ogólne

  1. Projekt „KRAKOWSKIE KLIMATY” (zwany dalej „Projektem”) realizowany jest przez KAMPU Spółdzielnię Socjalną w Krakowie w ramach Programu “wESpół wspieramy ekonomię społeczną” finansowanego przez UBS i koordynowanego przez ROPS w Krakowie i MFES.
  2. Projektodawcą i wykonawcą wszystkich wydarzeń projektowych jest KAMPU Spółdzielnia Socjalna w Krakowie (zwana dalej „Organizatorem”).
  3. Projekt realizowany jest w Partnerstwie z innymi instytucjami i organizacjami działającymi na terenie Krakowa: Krakowskie Centrum Edukacji Klimatycznej, Muzeum Krakowa, Fundacja „Rodzice dla Klimatu”, Stowarzyszenie SZERSZE HORYZONTY, organizacje działające na rzecz migrantów z Ukrainy.
  4. Projekt przewiduje trzy rodzaje BEZPŁATNYCH  wydarzeń (zwanych dalej Wydarzeniami”):

– A) szkolenie dla animatorów „KLIMAT w Krakowie” (1x) – 20, 22, 23 i 27.07.2024.

– B) działania terenowe

–  Krakowskie „SPACERIA z KLIMATEM” (3x) – 27.07.2024, 10 i 24.08.2024

KLIMATYCZNA GRA” Krakowska (1x) – 12.09.2024

– C) wystawa podsumowująca „KRAKOWSKIE KLIMATY” (1x) – 30.09.2024znajdą się na niej prace prezentujące poznane w trakcie Wydarzeń tematy lub miejsca, a wykonane przez uczestników wszystkich Wydarzeń (szkolenie „KLIMAT w Krakowie”, Krakowskie „SPACERIA z KLIMATEM” i „KLIMATYCZNA GRA” Krakowska) w różnorodnych formach ekspresji plastycznej lub fotograficznej. Prace te muszą zostać  dostarczone do Organizatora w terminie do 25.09.2024.

Zasady uczestnictwa

  1. Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniach projektowych jest przesłanie do Organizatora zgłoszenia na adres e-mail:  kampu.spoldzielnia@gmail.com lub tel. 515 076 126.
  2. Organizator określa w formularzu zgłoszeniowym dane Uczestnika konieczne do rejestracji podczas Wydarzenia.
  3. W przypadku dokonywania rejestracji w imieniu innej osoby i wprowadzenia cudzych danych, osoba wprowadzająca te dane gwarantuje, iż uzyskała odpowiednie upoważnienie. Dane Uczestnika zbierane podczas rejestracji będą zgodne z Polityką Prywatności / RODO/.

Prawa i obowiązki Uczestników i Organizatora

  1. Uczestnictwo w Wydarzeniu jest dobrowolne, a dokonane zgłoszenie i przybycie na wskazane miejsce oznacza akceptację niniejszego Regulaminu w całości oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie dobrowolnie podanych przy rejestracji danych osobowych do celów organizacji Wydarzenia oraz dla potrzeb jego promocji.
  2. Podczas udziału w Wydarzeniach należy stosować się do uwag i zaleceń przedstawicieli Organizatora.
  3. W trakcie Wydarzeń obowiązuje zakaz całkowity palenia tytoniu, spożywania alkoholu i narkotyków oraz wszelkich innych substancji odurzających.
  4. Do udziału w Wydarzeniach nie zostaną dopuszczone osoby, których zachowanie lub wygląd wskazuje na zażycie narkotyków, alkoholu lub innych substancji odurzających.
  5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zdarzenia losowe i szkody zdrowotne, straty materialne, krzywdy itp. wynikające z niedostosowania się przez Uczestników do obowiązujących ogólnych i szczegółowych przepisów porządkowych, bądź poleceń przedstawicieli Organizatora.
  6. Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody wyrządzone przez niego w trakcie udziału w Wydarzeniach.
  7. Organizator nie ponosi wobec Uczestnika żadnej odpowiedzialności za rzeczy ruchome będące własnością i używane przez Uczestnika w trakcie Wydarzeń, jak również za jakiekolwiek szkody wyrządzone Uczestnikowi przez osobę trzecią nie będącą uczestnikiem Wydarzeń .
  8. Program Wydarzeń określony jest w ogłoszeniach udostępnianych na stronie internetowej Organizatora.
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Programu Wydarzeń z przyczyn obiektywnych i niezależnych od Organizatora.
  10. Zmiany w programie Wydarzeń, o których mowa powyżej, są dla Stron wiążące i nie mogą stanowić podstawy do kierowania roszczeń wobec Organizatora.

Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych podanych w związku Rejestracją Uczestnika jest Organizator, który wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym w sprawach dotyczących danych osobowych istnieje możliwość kontaktu za pośrednictwem adresu mailowego: rzonca.krzysztof@gmail.com.
  2. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zawarta Zgłoszenie udziału. Dane będą przetwarzane w celu realizacji przez Organizatora obowiązków realizacyjnych, sprawozdawczych i promocyjnych Projektu. Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie spowoduje niemożność udziału w Wydarzeniach.
  3. W przypadku zaistnienia takiej potrzeby Państwa dane osobowe zostaną udostępnione Partnerom Projektu w celach niezbędnych do organizacji (np. obsługa techniczna, przygotowanie Gali, certyfikatów, itp).
  4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji Projektu, a po tym okresie do czasu przedawnienia roszczeń. Dane osobowe przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Organizatora będą przetwarzane do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu.
  5. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści Państwa danych osobowych, żądanie ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych, przeniesienia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  6. Dane osobowe Uczestnika przetwarzane są na podstawie artykułu 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679). Są one niezbędne do wykonania Projektu.  
  7. Organizator będzie uprawniony do wykorzystania wizerunku i głosu Uczestnika bez ograniczeń w ramach promowania Projektu i Wydarzeń. Powyższe działania będą mogły polegać w szczególności na:
  • wykorzystywaniu wizerunku i głosu Uczestnika na stronach internetowych Organizatora oraz na portalach społecznościowych facebook, youtube i linkedin, Instagram, X i innych posiadanych przez Organizatora.
  • wykorzystywaniu wizerunku i głosu Uczestnika w produktach video i materiałach pdf udostępnianych na stronach internetowych Organizatora lub współpracujących z nim podmiotów (w ramach promowania wydarzenia oraz nagrania z wydarzenia).
  1. Organizator i podmioty z nim współpracujące nie będą ograniczeni niekomercyjnym wykorzystywaniu materiałów na których utrwalono wizerunek lub głos Uczestnika w związku z organizacją wydarzenia.
  2. Organizator będzie uprawniony do:
  • wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania materiału zarejestrowanego podczas wydarzenia – dowolnymi technikami, w tym techniką magnetyczną, audiowizualną, cyfrową, drukarską, komputerową niezależnie od systemu, formatu zapisu oraz niezależnie od wykorzystanego nośnika danych, rozmiaru, formy, rodzaju i sposobu dystrybucji lub upubliczniania, w szczególności ich zwielokrotnienie poprzez zamieszczanie na płytach CD, przenośnych nośnikach danych, na serwerach umożliwiających pobieranie plików przez użytkowników;
  • wprowadzania do pamięci komputera, serwerów, dysków zewnętrznych, dysków wirtualnych, zapis czasowy i trwały oraz kopia takich zapisów i archiwizacja zapisów;
  • wszelkich formy eksploatacji i dystrybucji, tak w formie zapisu elektronicznego i komputerowego jak i innych form, sprzedaż i nieodpłatne udostępnianie drogą wysyłkową i internetową, udostępnianie w dowolnych portalach, serwisach, vortalach, na dowolnych stronach internetowych i intranetowych, dowolne wykorzystanie                             w przekazach informacyjnych, reklamowych i promocyjnych, jak również wyłącznie prawo do zezwalania na dokonywanie produkcji nowych kopii. 
  1. Uczestnik oświadcza, że przesłanie zgłoszenia i jego realizacja nie będzie pozostawać w sprzeczności z postanowieniami innej czynności prawnej, nie spowoduje też naruszenia jakiegokolwiek orzeczenia sądu lub decyzji właściwego organu administracji publicznej.
  2. Udział w Wydarzeniach i tym samym wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jak opisano wyżej jest dobrowolne. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest możliwe w każdym czasie, jednak cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie spory związane z uczestnictwem w Wydarzeniach Projektu będą rozstrzygane na podstawie prawa obowiązującego w miejscu siedziby Organizatora.
  2. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie od chwili opublikowania i obowiązuje do czasu zakończenia Projektu oraz rozliczenia wzajemnych świadczeń.
  3. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących Regulaminu, Uczestnik może skontaktować się z Organizatorem za pomocą dostępnych środków komunikacji.